Elevii pot urmări diferitele teme, simboluri și motive prezente în roman și pot crea o hartă păianjen care le etichetează, definește și ilustrează.
Storyboard Text
MAINI
RASISMULUI
Westminster School principal
Ambele fete observa modul în care părinții lor sunt agricultori de muncă grele care folosesc mâinile lor să cultive pământul și să ofere pentru familiile lor. Mamele lor își folosesc mâinile pentru a coase, a găti și a împleti părul. Sylvia se întreabă de ce contează culoarea mâinilor sale atunci când le compară cu verii ei, care ar fi fost acceptați la școala Westminster pentru că arătau mai „albi”.
Cei Munemitsus sunt închiși de către guvern , pur și simplu pentru a fi de origine japoneză. Copiii Mendez nu au voie să meargă la școala publică din Westminster pur și simplu pentru că sunt de origine mexicană. Romanul evidențiază modul în care supremația albă și rasismul au rădăcini în istoria SUA și oamenii care au luptat pentru egalitate și libertate.
CAMPĂ DE INTERNARE POSTON
GARDURI
SYLVIA & AKI: Teme, simboluri și motive
PAPUSI
Garduri sunt văzute pe tot parcursul romanului și simbolizează barierele la libertate și egalitate pentru protagoniști. Există un gard electric care înconjoară școala Hoover și îl șochează pe unul dintre elevii care îl ating de o îndrăzneală. De asemenea, gardurile înconjoară tabăra de internare pentru a-i închide pe japonezii americani deținuți acolo.
Sylvia și păpuși Aki, Keiko, papusa japoneză, și Carmencita, păpușa mexicană, sunt recurente motive și simbolizează Sylvia & Aki prietenie. Fiecare fată este bucuroasă și onorată în cele din urmă de a avea o păpușă care să reprezinte rasa, cultura și moștenirea prietenului lor.