Search

sdg15

Copy this Storyboard
View as slideshow
Storyboard That Characters Storyboard That

Create your own Storyboard

Try it for Free!

Create your own Storyboard

Try it for Free!

Storyboard Description

scene 1 - kelihatan cikgu sedih sambil menonton sesuatu di paparan komputer scene 2 - murid melihat tingkah laku cikgu dan bertanya antara rakan scene 3 - murid bertanya kepada guru, guru menerangkan tentang apa yang sedang ditonton, iaitu sedang menonton penderitaan keadaan mangsa banjir scene 4 - guru menunjukkan berita berkaitan keadaan banjir scene 5 - guru dan murid berbincang tentang punca- punca kejadian banjir scene 6 - guru mengaitkan tindakan kita mencapai matalamat pembangunan lestari

Storyboard Text

  • 3-4 saatGuru melihat pada paparan komputer sambil menunjukkan wajah yang sedih..
  • 
  • 10 saatpelajar melihat guru bersedih dan bertanya antara rakan apa yang sebenarnya berlaku
  • 20 saatmurid menghampiri & bertanya tentang keadaan guru kelihatan sedih.guru menerangkan apa yang sedang ditontonguru mengatakan sedang menonton keadaan mangsa banjir
  • kita sepatutnya memainkan peranan dalam mencapai Matlamat Pembangunan Lestari ke 15Kehidupan di Darat."Memelihara, memulihara dan menggalakkan penggunaan mampan ekosistem darat, menguruskan hutan secara mampan, mengekang penebangan hutan, menghentikan dan mengundurkan degradasi tanah, dan menghentikan kehilangan biokepelbagaian."
  • 30 saatguru menujukkan paparan tentang berita2 bencana alam-banjirpaparan kayu hanyut dari hutan
  • 30 saatguru menernagkan sambil berbincang tentang punca bencana alam seperti banjir adalah kerana kehilangan hutan hasil pembalakanmurid bertanya dan bersoal jawab degan guru tentang statistik, tindakan dan peranan sebagai individu
  • 15 saatguru menerangkan dan mengiatkan tentang SDG, isu dibincangkan berkaitan SDG 15
Over 30 Million Storyboards Created
No Downloads, No Credit Card, and No Login Needed to Try!
Storyboard That Family

We use cookies so you get the best experience, Privacy Policy